FAQ
Vi har samlet et par af de oftest stillede spørgsmål vi har modtaget over årene - vi håber du finder svaret på dit spørgsmål. Eller er du meget velkommen til at kontakte os her
Bestilling og levering
Hvis alle varer er på lager, så leverer vi indenfor 5 - 8 arbejdsdage i Danmark. Forvent dog forlænget leveringstid i forbindelse med jul og nytår samt helligdage og alm. ferieperioder. Bemærk venligst, at leveringstiden til Sverige kan være længere end 5 - 8 arbejdsdage.
Hvor kan jeg købe Mandalay havemøbler ?
Du finder alle modeller og priser her i Netbutikken.
Du kan også vælge at besøge en af vores forhandlere. Find adresser ved at klikke her
Hvordan handler jeg i Netbutikken?
- For at foretage et køb på mandalay.dk skal du igennem følgende 8 trin:
- 1) Find den eller de varer, som du ønsker og læg dem i indkøbskurven
- 2) Gå til kassen via kurven øverst til højre
- 3) Indtast dine personlige oplysninger
- 4) Gør dig bekendt med og godkend vores forretningsbetingelser
- 5) Vælg afhentning eller levering. Eventuelle kommentarer til leveringen noteres i bemærkningsfeltet
- 6) Vælg betalingsmåde
- 7) Indtast betalingskortdata
- 8) Tjek at alle oplysninger er korrekte og godkend købet
Så snart du har godkendt købet, modtager du en ordrebekræftelse på din mail
Sikker betaling med nemID-app
Det er sikkert ikke gået din næse forbi, at der er trådt nye EU-regler i kraft omkring sikker handel på internettet. De nye regler kræver, at der laves en såkaldt to-faktor-godkendelse af køb online. Vi har naturligvis sikret os at de nye regler overholdes, så du stadig kan føle dig sikker på mandalay.dk
E-nettet har udviklet nemID-appen i samarbejde med Nets DanID. Appen kan downloades i både Appstore og Google Play. Digitaliseringsstyrelsen har lavet en overskuelig vejledning til installering og aktivering af app'en. Du skal stadig bruge det gamle papkort til selve aktiveringen. Du kan læse Digitaliseringsstyrelsens vejledning her
Sikker betaling med SMS + kodeord
Hvis du ikke har installeret nemID-app'en, så kan du i stedet anvende den alternative måde med SMS og personligt kodeord. Dette kræver at du registrerer dit mobilnummer til dit betalingskort og opretter et personligt kodeord. Når du har registreret dit mobilnummer og lavet et kodeord hos Nets, vil du fremadrettet kunne modtage en engangskode på SMS som du skal bruge sammen med dit personlige kodeord, når du handler online.
Vigtigt! Mandalay modtager ikke oplysninger om registreringen af de oplysninger. Dette sker udelukkende via Nets.
Kan jeg få mine varer leveret til døren?
Vores fragtfirma har levering til kantsten, men de kontakter altid kunden dagen inden og informerer om dato og tidspunkt for levering. Fragtfirmaet bærer således ikke ind i haven, op på terrasser eller lignende. Noterer du, at varerne kan stilles (ved kantsten), så er dette på eget ansvar. Vi kan ikke garantere, at fragtmanden har mulighed for / beføjelser til andet end kantstenslevering.
Bemærk, at pakker sendt med GLS leveres til GLS pakkeshop og kan ikke stilles på bopælen.
Bemærk: Vi leverer ikke til ikke-brofaste øer
International levering
Det er ikke muligt at vælge levering udenfor Danmarks grænser på mandalay.dk med undtagelse af Sverige. Leveringstiden til Sverige kan være længere end 5 - 8 arbejdsdage.
Det er ikke muligt at vælge levering udenfor Danmarks grænser på mandalay.dk med undtagelse af Sverige.
Såfremt du ønsker levering til en adresse i andre lande end i Danmark og Sverige, skal du kontakte Mandalays kundeservice på kontakt@mandalay.dk. Herefter vil du modtage en faktura til din accept og betaling. Ved forsendelse til andre lande end Danmark og Sverige, pålægges et ekspeditionsgebyr svarende til de faktiske forsendelsesomkostninger. Disse omkostninger fastsættes på baggrund af en individuel vurdering iht. ordrens indhold og leveringens destination. Ordren afsendes som et hele (dellevering er ikke mulig).
Vi gør opmærksom på, at der ved salg til kunder udenfor EU, kan forekomme told og/eller importmoms på varen afhængig af reglerne i det pågældende land. Dette fremsendes direkte til dig fra speditøren og indgår ikke i den samlede leveringspris medmindre andet er udtrykkeligt specificeret på bestillingen. Mandalay kan ikke levere til Storbritannien.
International deliveries
International deliveries to countries other than Sweden are not possible when shopping on mandalay.dk. Please note that delivery time may be longer than 5 - 8 working days.
Any order with delivery address outside of Denmark or Sweden must be made via email to Mandalay’s customer service department at kontakt@mandalay.dk. An invoice will be forwarded to the costumer for subsequent acceptance and payment. When shipping abroad, a handling fee corresponding to the actual shipping costs is charged. Handling fees are determined based on an individual assessment of the order content and delivery address. The order is shipped as a whole.
Please note that any goods with delivery address outside the European Union may be subject to additional customs duties and / or import VAT depending on local legislation. These are additional costs not included in the initial total delivery costs unless otherwise explicitly specified on the invoice. In such case settlement of additional costs must be settled directly between the customer and the freight forwarder.
Delivery to the United Kingdom is not possible.
Kan jeg få stillet møblerne et bestemt sted?
Vores fragtfirma har levering til kantsten, men de kontakter altid kunden dagen inden og informerer om dato og tidspunkt for levering. Fragtfirmaet bærer således ikke ind i haven, op på terrasser eller lignende. Hvis der er vanskellige adgangsforhold (f.eks. haveforening, så meget gerne noter det, når du laver bestillingen. Noterer du, at varerne kan stilles (ved kantsten), er dette på eget ansvar. Vi kan ikke garantere, at fragtmanden har mulighed for / beføjelser til andet end kantstenslevering.
Bemærk, at pakker sendt med GLS leveres til GLS pakkeshop og kan ikke stilles på bopælen.
Bemærk: Vi leverer ikke til ikke-brofaste øer
Kan jeg vælge at afhente mine varer?
Du har mulighed for at afhente dine møbler på vores centrallager i Silkeborg indenfor normal åbningstid. Afhentning på lageret dog kun i højsæsonen. Bemærk venligst, at det ikke er muligt at afhente mellem jul og nytår.
Jeg har ikke modtaget en ordrebekræftelse - hvad gør jeg?
Hvis du ikke har modtaget vores automatiske ordrebekræftelse på din mail, er årsagen ofte enten, at der enten er en tastefejl i din emailadresse eller, at ordrebekræftelsen er landet i mappen for "uønsket post". Hvis det er tilfældet, må du endelig kontakte kundeservice, og vi sender en kopi af bekræftelsen til dig som pdf
Kan jeg fortryde mit køb?
Du har altid 14 dages fortrydelsesret, når du handler på nettet. De fjorten dage starter først fra den dag, hvor du modtager varerne. Du kan læse mere om fortrydelse af køb i vores handels- og leveringsbetingelser.
Hvad er jeres handels- og leveringsbetingelser
Du kan altid finde vores gældende handels- og leveringsbetingelser på mandalay.dk - enten ved at klikke i menuen her på siden eller i bunden af mandalay.dk. Du modtager dem også som vedhæftet fil sammen med din ordrebekræftelse.
Jeg har desværre en reklamation - hvad gør jeg?
Hvis du har en reklamation på en af dine varer, vil vi bede dig om at udfylde vores reklamationsformular her på hjemmesiden. Beskeden sendes derefter direkte til teknisk afdeling. Du hører fra os inden for 7-10 arbejdsdage. Du finder reklamationsformularen enten via menuen på denne side eller i bunden af mandalay.dk
Hvordan er holdbarheden af jeres flet?
Vi anvender Textilene og det anerkendte mærke SunLoom til vores fletmøbler. SunLooms faste og samtidig bløde overflade, og en kærne af polyestertråde, giver en utrolig stærk og vejrbestandig flet. Dette gør, at SunLoom har en lang levetid - selv under danske vejrforhold.
Falmer SunLoom flet?
Nej, SunLoom fiberflet er UV-behandlet. Den falmer ikke, knækker ikke og bliver aldrig slap.
Ruster stel i aluminium?
Alle Mandalays stel er i pulverlakeret aluminium. Aluminium ruster ikke. Vores Marguerit Pure-stol er i pulverlakeret rustfrit stål.
Falmer eller skaller pulverlakeringen?
Nej. Til vores pulverlakering anvender vi udelukkende en slagfast UV-behandlet pulverlakering, og der skal meget til før den får ridser. skulle skaden ske, så kontakt endelig kundeservice.
Hvad er kompaktlaminat?
Kompaktlaminat er fremstillet af flere lag specialpapir, der bliver komprimeret til en stærk bordplade i en proces med højt tryk og varme. Det øverste og nederste lag er farvet laminatpapir, som bliver imprægneret med melamin. En bordplade i kompaktlaminat er en slidstærk og praktisk bordplade i et massivt materiale, som, i modsætning til almindeligt laminat, er vandfast, da vandet ikke kan trænge ind i overfladen. Kompaktlaminat er ligeledes modstandsdygtigt over for fugt, damp og lignende.
Er kompaktlaminat det samme som non-wood?
Kompaktlaminat er ikke non-wood. Kompaktlaminat er formstabilt, farvebestandigt og upåvirkelig overfor temperatursvingninger. Non-wood er plastik, der som oftest ikke har disse kvaliteter.
Er jeres teaktræ bæredygtigt?
Vores teaktræ fældes plukvis i plantager i Indonesien. Genplantningen sker løbende, og der er begrænsninger på hvor meget der må skoves pr. hektar. Vi samarbejder med non-profit organisationen Trees4Trees om genplantning. Du kan læse meget mere om bæredygtighed og vores samarbejde med non-profit organisationen, Trees-4-Trees her
Hvordan vedligeholder jeg mine Mandalay havemøbler?
Vi har lavet en overskuelig guide til vedligeholdelse og rengøring af vores havemøbler. Du finder den ved at klikke her
Skal jeg vedligeholde kompaktlaminat?
Kompaktlaminat, behøver ingen særlig vedligeholdelse, blot aftørring af overfladerne, når de trænger til det. Vi anbefaler dog at ætsende elementer aftøres hurtigst muligt - eksempelvis fugleklatter.
Skal jeg vedligeholde SunLoom flet?
SunLoom flet er vedligeholdelsesfri. kan rengøres med en mild sæbeopløsning. Husk at skylle efter.
Hvordan vedligeholder jeg mine havemøbler i teak?
Til daglig rengøring bruges en fugtig klud, opvredet i en mild sulfoopløsning. Til hovedrengøring anvendes kraftigere rengøringsmidler som brun sæbe eller trærens.
Hvorfor er der kommet mørke pletter på mine teak havemøbler?
De små sorte pletter eller striber i overfladen er som regel alger, der fremkaldes af fugt og varme. De er ikke skadelige og fjernes med et algerensemiddel som f.eks. Rodalon eller brun sæbe.
Skal teaktræ olieres?
Man behøver ikke at oliere teaktræ af hensyn til længere holdbarhed. Vi anbefaler ikke oliering af teaktræ - ønsker du alligevel denne løsning, så husk at følge anvisningen på olien du køber.
Kan teaktræ tåle at stå ubehandlet?
Ja, ovntørret teak i god kvalitet er fra naturens hånd både meget formstabilt og olieholdigt. Det betyder, at man ikke behøver at tilføre det olie for at undgå, at det revner og tørrer ud. Den ubehandlede overflade vil blive afbleget af vejr og vind og med tiden udvikle en sølvgrå overflade.
Kan teaktræ sæbebehandles?
Ja, hvis man ønsker til en hvis grad at beskytte overfladen mod pletter, kan man mætte den med sæbespåner. Pletter kan dog ikke helt undgås
Kan jeg skifte fra sæbebehandling til oliering - og omvendt?
Ja, men inden man skifter, skal overfladen afrenses for rester af sæbe eller olie. Husk det er enten oliering eller sæbebehandling - ikke begge dele.
Mine teak havemøbler er blevet grå - kan teakfarven komme frem igen?
Ja, det kan det, hvis du bruger et træ-rensemiddel, gerne kombineret med en rystepudser eller sandpapir. Det koster knofedt og tid, men resultatet bliver flot.